9/7/09

COULANT DE XOCOLATA, (descobrir cuina, núm. 35, pàgina 52

Aquests dies he estrenat cuina. Per posar en funcionament el forn vaig recuperar aquesta recepta que feia dies que no posava en practica.

INGREDIENTS PER A 6 PERSONES:


  • 3 ous
  • 100 g de sucre
  • 90 g de xocolata amarga (jo vaig fer servir la del 70% cacau)
  • 95 g de mantega
  • 45 g de farina
Poseu la xocolata i la mantega a fondre al bany maria. Munteu el sucre i els ous fins a triplicar el volum inicial i afegiu-ho a la barreja anterior. Seguidament aboqueu-hi la farina molt lentament. Pinteu amb mantega un motlle de metall, enfarineu-lo i amb la màniga pastissera ompliu-lo fins la meitat( jo no tenia màniga i ho vaig fer a sac...) Enforneu-lo uns 4-5 minuts a 220ºc fins que comenci a obrir-se una petita esquerda. Traieu-lo del forn i, amb molta cura, separeu-lo del motlle i agafeu-lo amb una espatula sense que es trenqui.
  • aquest plat es mereix una gran cançó: "here comes the sun" de the beatles