9/6/10

I Rubianes, què en pensa?

Article de l'Iu Forn al "Diari Avui", 03/06/2010.
Ahir vaig llegir la següent notícia: "El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna imposada a l'humorista Pepe Rubianes per vulnerar el dret a l'honor de l'alcalde de Salamanca, Julián Lanzarote (PP), a qui va qualificar d'"idiota" i de "desgraciat" per la seva postura respecte a la sortida dels papers de l'arxiu de la Guerra Civil".
Naturalment, vaig trucar im-me-di-a-ta-ment al Pepe per comunicar-li aquesta decisió, perquè vaig pensar que, possiblement, ell no en tindria coneixement. Com que era tan despistat...
-Pepe, que t'han condemnat per dir-li "idiota" i "desgraciat" a l'alcalde de Salamanca. I ses senyories diuen que "es pot discrepar, censurar i criticar amb tota la força que s'estimi necessària, però no insultar".
-Hòstia nene, ¡no me jodas! I ara què haig de fotre? Tu creus que per anar a recollir la sentència hauré de ressuscitar o què? És que ara mateix no em va gaire bé, saps? Han vingut unes amigues a passar uns dies i, pobretes, estan tan soles i tan desvalgudes que l'oncle Pepe ha d'estar pendent d'elles tot el dia, i sobretot tota la nit, perquè no els falti de res, em comprens nene? I es pot saber a què em condemnen?
-Bé, jo no hi entenc gaire de lleis, però llegint la sentència crec que et fan pagar les costes.
-Saps si accepten targeta? És que com que estic incinerat ara no vaig gaire bé de moneda, saps? Per cert, si discrepo, censuro i critico la sentència amb tota la força que estimi necessària i els insulto, em presentaran una altra demanda? Joder nene, perquè em vénen ganes d'engegar-los a cagar a la platja... Coño, que a mi la llengua se m'escalfa ràpid, eh. No, saps què? Millor a la platja no. Que se'n vagin a cagar a la via... i si pot ser a la de l'AVE... I ara que em fotin una altra demanda si tenen ous. I ja veurem si aquest cop vaig a declarar o no, que com m'agafin amb un dia creuat potser ni m'hi presento.