18/4/12

PEUS DE PORC A LA CASSOLA

Fa dies que tenia pendent aquesta recepta. És la recepta dels impressionants peus de porc que fa la meva mare i que jo un dia em vaig atrevir a fer. Ella, la va adaptar dels "Peus de porc de l'àvia Montse" del llibre "Cuina casolana empordanesa"

Apa, recepta fàcil i ingredients per unes 5 persones:
8 peus (a la botiga els venen bullits sinó, ja sabeu què us toca...)
3 cebes, com no, de Figueres
4 tomàquets madurs
1 fulla de llorer
ingredients per la picada (pinyons, ametlles, julivert, all, una galeta maria,...)
oli, sal, pebre, licor (a poder ser, cognac).

Per variar, comencem fent el sofregit de ceba i tomàquet. Quan és ben ros, afegim els peus (teniu l'opció de triturar el sofregit abans d'afegir els peus). S'hi tira també, una copeta de cognac i un xic de brou del bullit (si hem bullit els peus nosaltres o sinó de qualsevol brou de gallina) i es fa coure una estona a poc a poc.
Llavors es fa la picada i l'afegim.
Tot plegat es fa coure un ratet (jo una mitja hora) a foc mig / lent.
Finalment, uns 5 minuts abans de servir, es pot afegir una mica de julivert picat i llorer (jo en comptes de llorer hi vaig posar romaní).