24/9/12

MERCAT DE LLETRES

Ahir, al Museu Comarcal es va fer el "Mercat de Lletres d'Igualada" amb moltes activitats relacionades amb la lectura, la llengua i la literatura. Jo,vaig passar-hi una estoneta tot veient varies activitats com una interessant conferència del Màrius Serra, un recital de poesia fet per parelles lingüístiques i l'espectacle de la Carme Pla "Contes sorneguers" de Pere Calders. He pensat que no hi havia millor manera d'obrir setmana al blog que amb un dels breus contes del Calders. Espero que us agradi.

L’hora en punt

La mort es presentà quan no se l’esperava, i ell li digué que no li havia donat hora.

—És que l’hora la dono jo —va respondre-li la mort.

—No sempre, no sempre... —replicà ell—. Ara, per exemple, tinc l’agenda plena i a vós no us ve d’un dia. Però a mi sí. Telefoneu-me dimarts que ve, a quarts de cinc, i quedarem per una data.

—És irregular, no puc fer-ho. Va contra els reglaments —digué la gran senyora.

—Apa, bah! —es defensà ell, tot empenyent-la suaument cap a la porta—. Amb la feinada que teniu no em direu pas que depeneu d’un difunt puntual. En canvi, jo tinc compromisos inajornables.

I la mort se’n va anar amb la calavera entre les cames, sense saber-se’n avenir. No li havia passat mai.