29/11/12

APUNTS DE LES ELECCIONS 2012.

Ara que han passat uns quants dies des de les famoses ja eleccions de diumenge, tinc ganes de fer quatre o cinc comentaris ràpids de tot plegat. Res, coses que diuen poc o no diuen, els famosos/es tertulians/es d'aquest món.
Comencem, vaig veure el debat a 7 i el debat a 3. No em va agradar el fet de que cada vegada el nivell d'educació dels nostres polítics és pitjor. Crec que Alícia Sánchez-Camacho i López Tena van destacar negativament, tallant constantment als altres candidats sense deixar-los argumentar. No puc entendre com els moderadors, en Pellicer a TV3 i el Cuní a 8TV no tenen els pebrots d'acabar amb la seva mala educació. Cal dir que la contraposició a aquest, per mi baix nivell, la va donar sobretot el Junqueras.
Penso que els Partits Petits han triomfat a les Xarxes Socials, potser perquè no tenen els mitjans dels Partits Grans i les necessiten més. En fi, que els petits eren més creïbles a la xarxa que els grans. Sobtaven els constants tuits en directe d'un candidat en ple debat. Està clar que no els feia ell...
Per cert, xarxes socials i jornada de reflexió em sembla que no poden anar massa de la mà... Fer jornada de reflexió en aquests temps em sembla una xorrada com una catedral, dissabte a can twitter et demanava el vot tot quisqui...
Parlant de tot plegat una dada, 108 dels nous/noves 135 diputats tenen Twitter. Molts, pocs, és important o no? No ho sé, però pels twittaires és una dada curiosa http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/eleccions-2012/eleccions-catalanes-25-n-diputats-twitter-2259129
Ja posats en les Eleccions com a tal, no em cansaré de repetir el fet que molta gent que viu fora del País no va poder exercir el seu dret a vot. Es veu que a les ambaixades españoles passaven bastant del tema. Tinc la sospita que el perfil de gent que pot tenir aquest vot internacional és més o menys clar. Però el que sí tinc clar, és que això molt democràtic no ho és pas...
La participació va ser molt alta. Penso que molta d'aquesta va ser d'un perfil de vot españolista que fins ara les Catalanes no els interessaven. Crec que al parlar-se tant d'Independència sí o no, aquest perfil de gent va anar a votar, potser per això PP va guanyar un diputat i Ciudadanos va treure tant bon resultat. Pels indepes negatius, si tenim en compte aquesta situació, penso que els resultats no han estat pas dolents ans al contrari, han estat molt bons. Penseu que un 70% de participació és una passada, ha anat a votar quasi tothom...
Aquest any em vaig trobar amb una situació nova fins ara. Diumenge vam anar a veure un amic a l'hospital que s'estava recuperant d'una intervenció no programada. Està clar que no va poder exercir el seu dret a vot. No entenc que gent que es troben en una situació com aquesta, no pugui participar del que molts en diuen la Festa de la democràcia, a més estan tots a l'hospital. Només cal que algú passi a recollir el vot habitació per habitació.
Hi ha coses que em van agradar com l'aplicació dels resultats electorals al mòbil. Vam poder seguir les novetats al moment mentre el petit gran Messi anava fent obres d'art.
També em va agradar i molt que els de Plataforma s'hagin quedat fora del Parlament. Està clar que aquesta gent són els que són i sempre voten tots. Si hi ha baixa participació tenen moltes més possibilitats d'entrar que en ocasions com aquest 2012 on la participació és més gran. En aquest aspecte hem estat molt de sort.
Després del futbol vaig veure una de les imatges d'aquest any. Els formatgets electorals s'han transformat en escons electorals al programa especial de TV3. Per cert, molt lleig com van tallar el discurs del Junqueras, potser el prota de la nit...
No sé si tot el rotllo que acabo de dir és interessant per algú o no però mira, són coses que penso i aquí han quedat. Només un apunt més que ja fa dies que tinc al cap, com es troba a faltar al vespre un programa com "La nit al dia" a la tele pública.