28/12/12

EL MEU 2012 CULINARI

En una entrevista al Regió 7, a la pregunta "Tres ingredients per fer un paradís?" el Joel va contestar "El Pau, el Joan i un restaurant". Em sembla que és la millor introducció possible a un gran 2012 culinari. Comencem doncs...
Reis. La meva mare sempre es curra un dinar per tota la family i el més fort de tot és que li surt boníssim . Per mi l'estrella del dia és aquesta cassola de peus de porc. Són impressionants! Entrada original.
Menú de tapes a l'Ospi. El millor inici d'any culinari fora de casa és una visita a l'Ospi, es podria dir que és el meu restaurant de capçalera. El menú de tapes estava genial...
Calçots. Una calçotada té allò tant bonic de reunir molta gent al voltant d'una taula i sobretot mentre cremen els calçots, un moment entranyable.
Postres a l'Ospi. L'Òscar fa uns sopars temàtics els dijous al vespre i el Joel i un servidor ens vam apuntar a un monogràfic de postres. A destacar aquesta preciosa "Falsa escudella amb galets de cacau farcits de trufa, reducció de taronja i gelat de coco" . Entrada original.
8 Cadires. I ja hem arribat a la meva 3a visita al 8 Cadires. Un dia increïble, ens ho vam passar de conya. Em vaig treballar aquest muntatge fotogràfic ple de color.
La copa de cava. No sé si és un moment culinari o no, però arribar de l'excursió de cada cap de setmana en bici al Vinnart i fer la copa de cava a plaça just a bans de la dutxa és un moment de...
La Cava. Potser és el descobriment de l'any, el restaurant "La Cava"de Tàrrega. La "Patata brava" és la seva carta de presentació, i quina carta... Entrada original.
Arròs negre. De tant en tant també ens posem als fogons. Aquest 2012 ha tornat a ser any de bons arrossos i fideuàs. Aquest arrosset a St Pere de Comalats era impressionant, però no s'han pas quedat enrere la fideuà negra de Castellolí, la Paella a la festa de l'Ivan i la Raquel, la Fideuà de Festa Major, la...
Les postres del Mugaritz. Al Juliol vam anar a un dels considerats millors restaurants del món, el Mugaritz. En destaco aquestes postres "Dados ligeros de manzana y semillas de higo con pergamino de cacao". Penso que són les millors que m'he cruspit mai. Entrada original,
Kalbario. Clar que passar per Euskadi i no fer un o dos txuletons o aquest sublim rape del restaurant Kalbario de Mutriku... Quin calvari déu meu!!!
Un gin-tònic verd. Què millor que un bon dinar al restaurant Mercat (ara Cigró d'or) de l'Oriol Llavina després d'una Diada de Sant Fèlix a Vilafranca? Doncs això, que després d'un bon tec, vam fer una històrica i llarguíssima sobretaula tot brindant per una de les millors actuacions castelleres que s'han vist mai.
Cal Vicenç. L'altre descobriment de l'any, tant a prop de casa i encara no hi havia anat. Gran menú degustació a cal Vicenç de Tous, us el recomano. A més, aquell dia estava inspirat amb la màquina de fer fotos, l'Entrada original va quedar de conya.
Celler de Can Roca. I arribem al temple, la segona visita de la meva vida al Celler em va emocionar tant com la primera. És una cosa impressionant que si mai us ho podeu permetre doncs això, us la permeteu... Jo en vaig fer aquest muntatge.
El Ritxi i el Pau cuinen pels amics. I arriba un dia el Ritxi i et diu ei, hem de fer un dinar ben parit. I arriba el dia i perpetres això que caram, fa goig. Doncs això, que per un diumenge ens vam sentir cuiners de debò. Moltes gràcies Ritxi i convidats. Entrada original.
Ospi III. L'últim gran àpat a un restaurant del 2012 el vam anar a fer a Sallent, vaja, que vam tancar l'any igual com el vam iniciar i és que la cuina de l'Òscar Piedra de l'OSPI de Sallent és de les que valen la pena. Aquesta versió del tradicional borratxo de pastisseria són les meves postres preferides.
 
Truita. Si hi ha un plat que m'encanta cuinar és una bona truita de patates. El romaní és el meu toc personal.
El Paradís. Quan us he fet la introducció, us he dit que el Joel en una entrevista al Regió 7 va contestar que tres ingredients per fer un paradís eren el Joan, el Pau i un restaurant. Bé, vam tancar l'any culinari amb un sopar dels "tres tenors" no a un restaurant sinó a casa meva. Ara bé, si mireu l'Entrada original veureu que no vam quedar gaire lluny de fer el Paradís. I...
...ja ho veieu, el 2012 ha estat un grandíssim any culinari. Com diria el gran Sanjosex, davant d'un futur incert, el 2013 culinari ara com ara és més incert que mai... Ara bé, el 2012 i si molt m'apureu el 2011 culinari ja no me'ls treu ningú. Uns paradisos d'anys!!!
Apa, fins aquí. Si us ha agradat, us proposo que doneu una volteta pel meu 2011 culinari: http://paucorcelles.blogspot.com.es/2011/12/el-meu-2011-culinari.html

4 comentaris:

subterrani ha dit...

la boca aigua, tu. Quasi li foto mossegada a la pantalla.

Unknown ha dit...

jajajaaaaa
a veure si l'any vinent seguim mantenint el ritme...

Ricard Closa ha dit...

Snif !!! Ai !!!
Ara m'has emocionat.
Que el 2013 sigui encara millor... culinàriament parlant !!!

Unknown ha dit...

Ritxi!!! i que ho seguim compartint!!!