11/12/12

MÓN SANT BENET

Dissabte, vam voltar per Sant Benet de Bages que tot i que està molt prop de casa, encara no m'hi havia deixat caure mai. Gràcies als que em vau convèncer...
Al Món St Benet pots fer varies activitats.  Nosaltres vam triar una visita al Monestir i abans, a la Fundació Alícia. Jo, que sóc un apassionat de la cuina, vaig passar-m'ho de conya. Una frase: "tots els animals s'alimenten però només l'home cuina". Quina sort que tenim, no???
Temps de dinar ràpid pels voltants del monestir i...
...inici de la visita. És un edifici romànic molt bonic amb tots barrocs. Per cert, et passen uns audiovisuals espectaculars però per mi un pèl prescindibles.
Per mi però, la joia de tot plegat és l'espectacular claustre romànic amb...
...unes precioses figures als seus capitells.
També era molt xula aquesta terrassa amb l'última llum del dia.
Em sembla que amb el pas del temps el Monestir deuria quedar molt deteriorat, la feina de restauració entenc que va ser prou notòria. Al final, algun element modern s'acaba barrejant amb el romànic de tot plegat.
En fi, que era imperdonable no haver passat encara per Sant Benet i apa, feina, bona feina feta.
http://www.monstbenet.com/
http://www.monstbenet.com/ca/alicia