2/9/13

FESTA MAJOR D'IGUALADA 2013.

El que té ser un freaky dels que no es treu la màquina de sobre ni per anar a cagar, és que tinc fotografiada quasi tota la Festa Major que vaig viure, i creieu-me que no va ser poca!!!
Si en teniu ganes i una mica de temps, aquí teniu 77 fotos d'una Festa Major d'Igualada 2013 xula, molt xula...
Som-hi!
Dilluns 19 d'agost.
En aquesta edició, els de la Coll@nada celebràvem el 10é aniversari. Buff, com passa el temps! Tot i que els actes forts de la Festa no arribaven fins dijous, els coll@nàires dilluns ja ens hi vam posar. Tabalada pel centre amb grups com BATinKAT i Protons (foto), gent molt jove amb un ritme brutal. Crec que aquests grups cada vegada ho fan més bé i no entenc com no tenen més protagonisme a la Festa.
Per ser dilluns, déu n'hi do amb la gent que hi havia.
Tast de la tradicional pomada i...
Pregó més "Xupinasso". Ei! que quasi l'enganxo...
Els primers dies de Festa, la gent de la Bastida oferien sessions de teatre al seu local. Entremig, sopar popular. Dilluns vam tastar la fideuà del Xavi i el gaspatxo de la Jou. L'estona a la Bastida va ser excepcional...
Dimarts 20 d'agost.
Potser amb ganes d'imitar l'estàtua barcelonina de Colom, el nostre Neptú ens va sorprendre tot ben engalanat. El podem considerar un Moixiganguer més?
Aquest any la Rambla també ha canviat el seu decorat habitual. Senzill però a mi, em va agradar...
Dimecres 21 d'agost.
A les set de la tarda s'inaugurava l'exposició de fotografies de la Marina Mèndez. Un recull de fotos genials de Festa Major que encara podeu veure fins el dia 8 de Setembre. Els Moixiganguers d'Igualada vam ser-hi per fer-li un merescut pilar d'agraïment.
Com vaig fer el dia anterior, vaig passar pel segon dels tres assajos seguits dels Moixis on es treballava les construccions que diumenge es volien dur a plaça. En l'ambient es respirava molta confiança, ja que els deures estaven més que fets.
L'assaig, amb molta gent, també permetia fer proves per objectius propers com aquest 3d7 net amb dosos col·locats...
Dijous 22 d'agost.
Els gegants lluïen per última vegada el seus vestits de sempre. Sense corona, el gegant encara s'assembla més a l'admirat Tito Vilanova.
La imatgeria festiva es dirigia en Cercavila fins a plaça. Jo, sóc molt dels capgrossos de la ciutat. Són preciosos...
...i també sóc molt de la corba de la Rambla St. Isidre cap al carrer Garcia Fossas en aquella hora del "cau es sol de s'hora baixa"... És on es veuen les millors imatges de les cercaviles igualadines.
El Tonet i la Contxita feien els seus primers balls a plaça. Li vaig deixar un moment la màquina a la millor acotxadora del món, que estava damunt d'un petit escenari ple de canalla on jo no podia accedir i mireu, quina foto més xula.
Després del pregó, un dels actes més multitudinaris de la Festa, l'Operació Cigró. Aquest any més que mai, els de la Coll@nada ho van petar. Ambient impressionant!
Després de menjar els cigrons, els primers valents van pujar a l'escenari per obsequiar al públic amb les seves actuacions. Per celebrar el 10é aniversari de la Coll@nada, els "Eugenios" van tornar a deixar-se veure. Uns que abans anaven de Mariatxís no van tenir tants... de pujar a l'escenari.
Uns altres que no podien faltar a la cita són els de la Quadrilla, molt bons com sempre. Per cert, a destacar l'agilitat amb que es va fer tota l'Operació Cigró, tot molt millor que en les darreres edicions. Felicitats organització.
Divendres 23 d'agost.
Després d'estrenar-la el dia anterior, últims retocs a l'elegant nova vestimenta dels gegants.
Els "fotògrafus" som ben "rarus"...
A l'exhibició de danses i balls parlats, no hi podia faltar la Moixiganga igualadina.
Vaig anar a voltar-la una mica. Tot tornant a plaça, em va agradar la llum de tarda-vespre al carrer Santa Maria.
Més exhibició de danses i balls, Ball de Cercolets.
A estones, el sol no feia fàcil la visió...
Ball de Sant Miquel i els Diables.
Ja al vespre, la cercavila commemorativa dels 25 anys de la Víbria d'Igualada, arribava a plaça. Per un moment ens vam trobar immersos en un autèntic infern.
Dissabte 24 d'agost.
Nova edició del "Fes-Ta el Dinar". Com diu el nom de l'acte, cada colla d'amics es fa el dinar i se'l menja tranquil·lament a la Rambla.
Us presento la nostra fideuà negra. A part de tenir bona presència, us confirmo que estava ben bona...
Vaig rebre aquesta imatge aèrea del moment en que els cuiners ens fotografiàvem amb la fideuà. Moltes gràcies, Emma!!!
Com a novetat, i per celebrar els 10 anys de Coll@nada, concurs de pastissos.
Com en les darreres edicions, molt bon ambient i molta gent a la Rambla. El fet de fer de cuiner té l'inconvenient de no poder veure els altres cuiners de Rambla però té el gran avantatge de compartir fogons amb el Miquel. Quin gran tàndem que formem!!!
Agradable migdiada i cap a la Rambla a veure la cercavila de dissabte. Els primers diables feien molt soroll...
...i molt foc...
...i més foc!!!
La nova vestimenta dels Gegants de la ciutat.
Em vaig dirigir a plaça on em va agradar aquesta imatge sota les voltes.
Al final, el que sempre havia estat la Cercavila de dissabte aquest any era Processó del Sant. No sé si faig bé o no, però vull donar la meva molt modesta opinió. A Igualada, ja fa un temps que ha augmentat i molt la gent que participa en tots aquests actes i el que en principi ha de ser una cosa positiva, també comporta conseqüències que no ho són tant. A vegades, quan hi ha més gent acostumen a aparèixer els típics dos interessos. En fi, que ni es posen d'acord ni el que mana té ganes de fer-los-hi posar o de donar un cop sobre la taula i posicionar-se. El pitjor és que el resultat final de tot plegat és fer un acte agoviant que no s'acaba mai i que en el fons, empitjora la Festa. Crec que en això tots hi podem estar més o menys d'acord. Espero que en properes edicions tothom dialogui i escolti, i les coses es tornin a fer bé, que a més tenim la sort de gaudir d'elements i persones més que suficients per fer la Festa més gran. Com he dit abans, és la meva molt modesta opinió que a més no sé si interessa a algú però que la vull deixar sobre la taula. Crec que tothom ha de tenir cabuda a la Festa, no ens podem permetre el luxe de perdre a ningú. I una cosa més en concret, crec que els gegants han de ballar plegats sempre el dissabte al vespre a plaça, tots els nens i nenes els esperen.
Una detall que mostra el desentès existent, el Tonet va aparèixer amb aquest irònic ciri per anar a Processó.
Vinga gent, un any per millorar-ho entre tots...
Arribada de Sant Bartomeu a plaça.
Els de la Coll@nada seguíem amb ganes de festa i dissabte nit arribava l'hora de l'esperat correbars que a Igualada anomenem "Cercanit", potser per fer-ho de forma més fina...
Els barrets roses d'aquest any són guapíssims!!!
Vinga, en marxa!!!
A mig recorregut, un frankfurt del Farolillo donava força per seguir endavant.
Nosaltres, som molt de seguir la Bandarra Street Orquestra, són molt bons.
Darrera imatge del Cercanit al seu pas per la Rambla. "Ambientasu"!!!!!! (Gràcies Ricard per la foto).
Diumenge 25 d'agost.
Vàries actuacions matinals abans de la Diada castellera. La gent del Ball de Pastorets escalfant motors o recuperant energia...
Prenent posició a plaça. A l'hora de la veritat, molt descontent amb les fotos que vaig fer als Moixis en un dia tan important. En fi, espero fer-ho millor l'any vinent. En fi, us deixo les que es salven...
Inici d'actuació. Imponent i segur 4d8 dels Moixiganguers d'Igualada.
Alegria a plaça.
Torre o 2d7 morat per la segona ronda. El castell "gafe" ja fa dies que ha deixat de ser-ho!!!
Aquesta Estelada gegant que van col·locar un grup d'igualadins, va ser la convidada inesperada a plaça durant tota la Festa Major.
Noi de les fotos!!!
Ja a tercera ronda, aquest 7d7 certificava la millor actuació moixiganguera a Festa Major.
La Colla Joves de Valls ens va obsequiar amb una sobèrvia actuació: 5d8, 3d9f i aquest 4d9f. També van actuar els Castellers de Sabadell amb molt bons castells 3 i 4d8 més torre de 7.
Calia celebrar-ho, ja que a més de ser la millor actuació morada a Festa Major, també aquesta Diada de Festa Major 2013 ha estat la segona millor Diada de la història de la Colla, després del Concurs de Tarragona de l'any passat. L'Alcalde destapava el cava.
Apretem-nos els cinturons, quin final de temporada ens espera!!!
Discurs del Cap de Colla que amb l'emoció del moment es va oblidar de mirar enrere...
Dinar celebració amb la gent de la Joves de Valls que van quedar-se de festa a Igualada fins a altes hores. (La foto del dinar és del compte twitter de Moixiganguers). Era divertit veure camises vermelles a la nit igualadina...
Sense temps a migdiejar i després d'una remullada inesperada a la Pius XII, vaig enfilar cap a la Ronda del Rec on els meus amics de la Colla Ghetto organitzaven de nou els Jocs Bèsties per la Coll@nada. Aquest any vam tenir més gent que mai i això que no és un acte que es celebri al centre de la ciutat. Mentre anem veient fotos us donaré tres o quatre dades.
27 nadons corrent la cursa de nadons. Que monos fills i pares/mares...
180 runners a la cursa estrella, la ja internacionalment coneguda...
...Cursa de la Síndria. Aquí teniu el moment de la sortida i el...
...el de l'arribada.
Finalment, dir que en la resta d'activitats com la cursa d'arrossegament de sofàs hi va haver un total de 700 inscrits.
En aquesta edició, l'organització fins i tot es va atrevir a descobrir nous Marcs Màrquez...
Aquest any, la Colla del Ghetto ha tingut la gran col·laboració de la Colla dels Forçuts. Canalla, carregueu piles que els Ghettos ja comencem a ser grans. Foto de grup que tancava uns genials Jocs Bèsties 2013.
Dilluns 26 d'agost.
Després d'una obligatòria visita a la Barraca dels Moixis, no vam allargar massa la nit de diumenge. Que ja tenim una edat...
En fi, que vaig dormir mooolt bé fins dilluns al migdia, ja que a la tarda calia enfilar els darrers actes de la Festa amb dignitat.
Cercavila menuda a...
...la Rambla.
Ja fa uns quants anys que el Toni ens obsequia amb la tradicional copa de cava a casa seva. Pobre nanu, aquest any quasi ens acabem tot el que tenia al rebost...
Arribada de la cercavila a plaça. El Santi no es perd detall, cap moment sense instantània... Quin plaer, un any més, aprendre de mestres tan ben parits!!!
Finiquitada la cercavila, alguns encara en volien més. De petits ja ho porten dins...
Nosaltres però a la nostra, duel de gralles Bumberu-Calichs a dalt i a baix de la plaça. Ui que em sembla que ha nascut un nou acte per la FM2014...
Temps per un esquifit piromusical que en principi ha de tancar la festa. Vaig sentir crítiques negatives al piromusical però nois, entenc que si no hi ha eurus, no es pot fer més...
Deia que en principi el piromusical ha de tancar la festa però ja fa uns anys que els que en tenen ganes, poden seguir una estoneta més... Cercavila per acompanyar el Tonet i la Contxita al Museu ja que l'endemà han d'anar a treballar.
És el moment on tothom qui vol o pot atrevir-se, aixeca els gegants i els fa ballar una mica.
Quan un és important pot fer-se fotos amb la pubilla...
Per mi, un dels moments més plàstics de la Festa. Baixada (sempre d'esquena) del Tonet cap al Museu.
Des que es fa el Piromusical a Cal Font, ha augmentat la participació a la Cercavila.
Entrada del Tomeu i la Pia. Alguns intentaven, sense èxit, barrar-los el pas per allargar la Festa.
A les 12 i escaig del dilluns de Festa Major a la nit, tota Igualada està dormint a casa per re-iniciar l'endemà. Tota? No! Una colla d'irreductibles resisteix encara i sempre l'entrada de la monotonia en forma del dia a dia. Per fer-ho, són capaços d'inventar-se actes del no-res com la segona ja, edició de la pujada de cadires al Clein (amb Ball de gralles de luxe inclòs).
Actes senzills, actes populars 100% i participats com tots els de la Coll@nada. Collons, que ja són 10 anys i que bé que ens ho passem! Gràcies Caterina per la foto de grup amb la bona gent del Clein.
En fi, que massa tard (era dels que l'endemà treballava...) enfilava camí cap a casa amb la sensació d'haver viscut una Festa Major genial. Al fons, els irreductibles Coll@naires seguien ballant.
Vica la Festa Major d'Igualada i visca la Coll@nada!!!
Ahhh!!! per cert, si heu arribat fins aquí, moltes gràcies!!! Nomès espero haver pogut transmetre una mica del que vam viure aquests dies.
Potser algun dia us hauré de pagar un cafetó per haver aguantat tant rotllo...
I com m'agrada dir en aquests casos, ja només manca un any per la FM2014...

8cadires ha dit...

Pau !! ets un krac i el puto amo de la festa major, es veu que la gaudeix moltissim, gent com tu en tendria que ve mes.... tan "toful no " pero tan bem parit SI !!!!!!!!! continua aixi amb aquest esperit!! una abraçada