28/1/15

POLLASTRE AL VI BLANC A L'ESTIL JOSÉ ANDRÉS

Aquesta és una recepta que vaig veure elaborar fa anys al gran José Andrés a TV1 i que jo he adaptat diguem que una mica a la catalana... Ell la feia amb cervesa negra i clar, aquí cal posar-hi un bon Penedès blanc. A més, també calia donar entrada a un bon tomàquet vermell i només faltaria, una bona picada.
El toc Arguiñanià no pot faltar mai, així doncs un pebrot verd sempre queda bé al sofregit...
Ingredients per a 6 racions:
  • 12 pernilets de pollastre.
  • 600 ml. de vi blanc.
  • 150 gr. de bolets secs (jo vaig posar-hi shitake i camagroc).
  • 1 ceba gran o dues de mitjanes.
  • 1 pebrot verd.
  • 2 tomàquets per sofregir.
  • 4 dents d'all.
  • Ingredients per la picada (julivert, un carquinyoli, una dent d'all i unes 8 avellanes).
  • Oli, sal i pebre. 
Elaboració:
- Si es pot, un bon temps abans, va bé macerar el pollastre amb tot el vi blanc a un bol dins el frigorífic. Unes dues horetes són correctes...
- Just abans d'iniciar la història, hidratarem els bolets secs en un bol amb aigua tèbia.
-Som-hi! Comencem posant un bon raig d'oli a la cassola i salpebrem el pollastre (que abans haurem escorregut bé del vi, que cal reservar). Quan l'oli estigui ben calentó, introduïm el pollastre que daurarem durant uns bons 5 minuts. Tot seguit, reservem el pollastre i comencem el sofregit...
- Potxem la ceba i el pebrot verd que abans haurem tallat ben picadet. També introduirem les 4 dents d'all que prèviament haurem aplastat amb un cop sec amb el ganivet.
- Cuinarem el sofregit fins que la ceba comenci a daurar, moment en què afegirem el tomàquet ratllat.
- Mentre, en una paella independent, aprofitem per fregir els bolets i els reservarem.
- Quan el sofregit el donem per acabat, afegim el pollastre una altra vegada i l'anem regant a base de gots del vi blanc que tenim reservat (quan evapora un got, afegim l'altre i així successivament...). Ho anirem reduint a un foc mitjà (a casa tinc intensitat fins al núm 9 i el vaig anar fent al núm 6).
- En el punt on vaig tenir tot el vi evaporat, vaig tornar a reservar el pollastre i vaig passar tot el suquet a un got batedor on li vaig donar un cop de minipimer. Llavors vaig tornar a ajuntar suquet i pollastre a la cassola afegint els bolets i gran part o tota l'aigua que havia fet servir per hidratar-los.
- Dos minutets després, vaig afegir la picada i vaig deixar-ho cuinar uns 5 minutets més.
- Total, ja només faltava rectificar de sal i servir (van ser aproximadament una hora i mitja de foc).
Apa, és un plat molt fàcil de fer, a veure si us hi animeu!!!