19/7/10

BARCELÓ...na

Dons això, que vam anar a veure les dues expos del Miquel Barceló a BCN.
Vam començar per la que hi ha a l'Arts Santa Mònica. Per arribar-hi, et veus obligat a entrar en el fabulós món de la Rambla barcelonina, on fins i tot et donen la benvinguda...
Figurants de totes maneres i de tots els colors et reben amb més o menys gràcia...
Aquesta gent estranya anomenada turistes prenen partida en aquest món fent-se fotos amb els figurants, si fem cas de les cares sembla que s'ho passen bé, impressionant...
El Súper-figurant Súperman del Barça descansa, la temporada encara no ha començat i com cada any serà llarga i dura.
Tot especiment turístic ha de ser, un dia o altre, caricaturitzat (em sembla que ho dic bé).
Els principals líders d'aquesta sub-espècie humana anomenada turista són els que s'atreveixen a participar d'aquesta bonica activitat de carrer organitzada per uns senyors que es diuen trilerus.
Al loro, aquí teniu un dels quadres exposats al "Arts Santa Mònica". Són quadres dels anys 1973 fins al 82. El Barceló més jove juga amb elements del fons marí, bestiari, poesia experimental, llibres, pinzells...
Hi ha una série de cartells amb aquests colors mironians que em va encantar.
Les expos del Barceló contenen varis apunts de l'artista.
Jo, que de tant en tant m'agrada tacar algun paper, vaig al·lucinar amb el traç i la tècnica de l'artista (els que em coneixeu sabeu que jo diferencio entre artista i taca-papers).
Mireu la majestuosa simplicitat d'aquest camell!!!
També al Santa Mònica hi ha una expo molt guapa, "The London Punk Tapes".
En una petita sala, tot de projeccions et transporten a aquesta època. En fi, un bon moment per jugar a fer fotos.
Abans d'anar a dinar, una passejada pel carrer Petritxol sempre és bona.
A la visita obligada que sempre cal fer a la Sala Parés vam veure quadres com aquest del Passeig de Gràcia del Ramon Moscardó.
Tocant al Pi podem veure aquesta Auca del Senyor Esteve en una paret del carrer. Curiós...
Cal reposar forces, canya de reglament en un bar proper a plaça Sant Jaume i dinar. Al bar Hugo tenen aquesta dedicatòria del Jimmy Jump, salta salta...
Als carrers de BCN hi ha aquesta expo de fotos antigues situades a l'indret o varen succeir. Aquesta de plaça Catedral correspon a l'última visita del Dictador a la ciutat concretament a l'any 1970.
Al loro (i II). Per tancar el dia, visita a la segona expo del Barceló a BCN al Caixa Forum.
En aquesta expo, podem contemplar obres dels anys 1983 fins al 2009.
Vaig gaudir i molt de les grans obres de l'artista.
Vaig intentar fer fotos amb gent al voltant perquè així us podeu fer una idea del tamany dels quadres. Perspectiva del Louvre.Aquest goril·la que de fet és un autoretrat, és l'últim quadre que vam veure.
He de confessar que vaig quedar embadalit de la perfecta simplicitat de l'obra. Vaja cinc minuts màgics sense poder abandonar la sala per tancar un gran dia per BCN.