21/7/10

Emperador (peix espasa) amb salsa de tomàquet

La idea em vé del bonito con tomate que fan per Euskadi, o sigui que ja ho sabeu, també podeu fer el plat amb bonito o tonyina.
És un plat molt fàcil, primer és qüestió de fer la salsa...
Ingredients per a 4 persones:
2-3 tomàquets
1 pebrot verd
2 grans d'all
1 ceba
oli d'oliva
sucre
sal
Qüestió de tallar dos grans d'all en làmines i posar-los a daurar en una cassola amb un raig d'oli. Afegir la ceba picadeta, el pebrot picadet i s'ofega. Afegir els tomàquets pelats i tallats a dauets (jo els vaig ratllar). Condimentar amb sal i una mica de sucre. Deixar que es cuini a foc mitjà durant 18-20 minuts i triturar amb la batedora elèctrica.
Un cop està la salsa feta afegir un o dos talls d'emperador per persona i fer-los a foc mitjà uns 5 0 6 minuts per cada cantó, això sí, sempre cal anar comprobant com queda la cosa.
Jo també vaig afegir unes anelles de calamar que vaig fregir i retirar abans de començar la salsa, i vaig tornar a afegir un cop tenia l'emperador a dins.
Us hi poso una cançoneta per maridar amb el plat,
"Un buen día" dels Planetas.