16/6/11

Quatre pensaments.

Els fets d'ahir al Parlament m'han fet ganes de dir-vos quatre pensaments que fa dies que em volten pel cap.
Entenc que la gent estigui indignada, la situació de tot plegat és prou difícil i és ben veritat que moltes de les coses per les quals la gent està o estem indignats/ades són certes, i és que molta gent les està passant prou putes. Ara bé, crec que a més d'indignació ens cal a tots plegats una mica de reflexió, i més en concret, una mica d'autocrítica. Crec que ja és hora que col·lectiva i individualment ens comencem a fer una mica d'examen (no sé si fins i tot de consciència) per saber si tots plegats hem estat a l'alçada. No creieu que molta gent ens acomodem quan arribem a assolir un nivell, una feina, un status? Em poso d'exemple, fa uns anys tenia un nivell d'Anglès que ara mateix ha passat a ser nul. Però a part de mi, també penso en gent com els meus professors universitaris, a molts els busco per la xarxa i costa trobar-ne algun amb pàgina web, amb bloc on comparteixi coneixements amb alumnes, ex-alumnes i societat en general. Penso en molts més exemples i situacions però no dic res més per no prendre mal. Ja sé que generalitzar no és bo i ho estic fent - en tot moment estic utilitzant la primera persona del plural però si voleu ho podeu agafar també en primera del singular - però no sé, no penseu que el nivell del país ha baixat una mica? A vegades em poso carca i fins i tot penso que a part de baixada de nivell diguem-ne de coneixements i cultural, també penso que estem patint una mica de crisi de valors, d'educació. Ja fa uns quants caps de setmana que he variat el camí de tornada a casa quan allargo la nit. M'agrada passar per un petit correló que em porta a la Rambla però últimament passar-hi és un suplici, està ple de pixats. De fet, tampoc cal concretar tant, cada cop veig més gent escopint i tirant papers al carrer, i es queden tant amples.
Res, que tallo el rotllo, és un tema que ens podria portar hores i hores i jo us ho he exposat mal escrit en deu minuts i amb exemples massa concrets.
Només m'agradaria que us quedéssiu amb una idea que pot servir de resum, crec que hem d'estar indignats perquè les coses no s'han portat bé, i a més s'ha reaccionat molt pitjor. Però crec que tots hem de tenir clar que individual i col·lectivament podem i hem d'aportar més a tot plegat, sinó em sembla que no ens en sortirem.
En fi, que vull acabar amb un punt bon rotllo amb una cançó del meu admirat Sanjosex. I és que són quatre pensaments que aquests dies i més ahir, em venen constantment i no em deixen pensar...

2 comentaris:

Filòsof de merda ha dit...

Per primer i últim cop, estic d'acord amb tu! No t'acostumis...

Unknown ha dit...

Ostres...
ara no sé si he d'estar content o si m'he de començar a preocupar
jajajajajajaaaaa