26/7/11

VIC

Com us deia ahir, he passat uns quants dies per terres gironines i a partir d'avui us penjaré alguna foto. No crec que us descobreixi gaire cosa, però què carai, uns dies a l'Empordà valen molt la pena.
Dimecres, per no fer tant llarg el viatget d'anada, vaig fer una primera parada a Vic. Un esmorzar a la plaça Major és tot un luxe.
El que sobta de la plaça és que el seu terra és de sorra.
La plaça en sí és molt bonica, però si et pares a observar petits detalls, aquests són igual de bonics. Mireu sinó aquestes rajoles sota una balconada.Vaig passar pel Temple Romà que és del segle II d.C. Una senyora molt amable que fa de voluntària, em va explicar la història del Temple. Va ser descobert l'any 1882 i a partir d'aquí va haver de ser reconstruït.
Del poc que queda de l'original, hi ha aquest capitell a l'extrem de l'edifici.
Els altres estan reconstruïts.
Vic té varis bonics edificis històrics, però si vas mirant pel carrer, pots trobar un escut com aquest en qualsevol casa.
Encara em va quedar una mica de temps per passar per la Catedral on vaig veure les tenebroses pintures del Josep Lluís Sert.
No vaig poder contemplar el campanar romànic que està en plena restauració, però en canvi, vaig poder contemplar el seu claustre gòtic.
Em va fer gràcia assabentar-me que el Jaume Balmes està enterrat aquí. Tant passar pel carrer o avinguda Balmes...
En fi, que una visita a Vic sempre està molt bé. No la vaig poder allargar gaire ja que l'objectiu era arribar a terres empordaneses com més aviat millor on m'esperava bona companyia...