2/8/11

EMPÚRIES

Penúltima entrega de les meves petites vacancetes per terres gironines.
Dissabte vam decidir anar a Empúries, vaja caminar i caminar mentre mires pedres... calia doncs un bon esmorzar per carregar piles, i jo el vaig fer en aquesta plaça de Castelló d'Empúries.
Aquest està sent un estiu molt fresc de moment. A més a terres empordaneses encara sents més la fresca si la Tramuntana en té ganes. En aquest bar se les pensen totes perquè no els volin les copes. Ja a Empúries, vaig haver de fer una mica de temps ja que l'Oriol i la Iolanda tot i que sembli impossible anaven un pèl tard... Una noia molt simpàtica que venia entrades em va fer una genial explicació de tot el que va passar a Empúries. Total, ja estava preparat per començar la visita per la part grega.
No ens va fer sol i això és molt d'agrair. Així, turistes i fins i tot algun ocell ens vam començar a repartir per tot arreu.
El primer mosaic que vam observar era grec (s. I a.C.). L'habitació on es troba, estava destinada a la celebració de banquets.
Vam entrar al Museu on vam veure el que potser és la peça estrella d'Empúries, l'estàtua d'Asclepi (s. II a.C.). També us deixo amb alguna peça més de les que em van cridar l'atenció. Aquesta, és una carta comercial escrita en grec sobre una làmina de plom, en la qual un comercial d'origen jònic encarrega unes comandes al seu representant a Emporion (s. V a.C.). Senzillament al·lucinant!
Monedes gregues encunyades a Empúries als segles IV i III a.C. La cosa vé de lluny...
Després del Museu tocava visitar la part romana d'Empúries. Sembla mentida però només està excavada en un 20%. Darrera, l'església de Sant Martí treu el cap.
Els mosaics romans són molt bonics, i en una de les cases n'hi ha varis.
En fi, després de caminar molta estona vam acordar que ja n'hi havia prou i vam decidir anar a dinar.
Si voleu que us digui la veritat, no era la meva intenció anar a Empúries però ostres, un cop vist tot plegat crec que val molt la pena deixar-s'hi caure algun dia. Us ho recomano.
Un dinarillu amb molt bona companyia va acabar de donar bona nota al dia. Jo vaig fer aquesta orada al forn. Molt bona.