20/9/11

BERLIN I

Ahir us vaig dir que la setmana passada vaig estar 5 dies per Berlín, o sigui que durant aquesta setmana us donaré la tabarra amb les fotos del què ha estat un gran viatge.
Abans de seguir endavant, vull donar les gràcies a la Idoia i el Cesc que m'han hagut d'aguantar durant el viatget... Per cert, la foto és del Cesc.
Va, som-hi!!! Vam arribar dimarts, teníem l'hotel molt ben situat i proper a la famosa Porta de Brandemburg, o sigui que la primera visita era clara...
La porta és tot un símbol i quan hi estàs davant, notes aquella sensació de viure un moment especial. Ara bé, el monument no es pot salvar d'estar envoltat d'un cert frikisme...
Aquest bon home recollia coses per reciclar. Després ens vam assabentar que se les deuria vendre i mira tu, que sempre va bé fer algun euruuu.
Prop de la porta ens vam trobar amb aquest impressionant memorial de l'Holocaust de Peter Eisenman
De seguida vaig veure que Berlín és una ciutat d'edificis moderns i de bicicletes.
Em van cridar l'atenció aquestes canonades al mig del carrer.
De sobte, ens vam trobar amb aquest tros de mur que encara es manté com a memòria d'una època que sembla llunyana però que no ho és tant. Us haig de dir que veure el mur em va impactar molt.22 anys més tard, un encara es pregunta PER QUÈ?
Seguint caminant vam veure aquest tour amb cotxes antics, suposo que de l'època de l'Alemània comunista.
Com us deia, Berlín és ciutat d'edificis molt nous i molt ben parits.Per acabar el primer dia, vaig tenir el plaer de compartir el Barça-Milan amb la Montse, una igualadina que tot just ha arribat a la ciutat. En breu, impartirà classes de Català a la Universitat de Berlín. Vaig combinar partit amb una interessant conversa amb la Montse ja que no podia parar d'interrogar-la de tot plegat (si em vaig passar de pessat, perdona!!!).
Ah, per cert, em va portar a la Penya Blaugrana de Berlín que no podia ser en un altre lloc que a l'hotel on dormíem. Uns 50 fanàtics/ques de tot el món que viuen el partit amb molta intensitat i que veuen Estrella com si fossin a Catalunya. Llàstima de l'últim minut de partit...