28/4/06

GIGOT DE XAI ROSTIT, descobrir cuina núm. 32, Cuines TV3


Ingredients per a unes 4 persones:
  • 6 grans d'all
  • 4 cebes
  • 2 cullerades de mantega
  • 1 cuixa de xai amb os (1,750 kg) o desossada (1 kg)
  • 1/2 copa de xerès
  • farigola, julivert
  • sal i pebre
Per començar, poseu en una safata per al forn una mica de ceba tallada, els alls amb pell, el julivert picat i la farigola. (Jo vaig afegir un raig d'oli i vaig utilitzar romaní en comptes de farigola). Tot seguit, salpebreu la cuixa de xai i fregueu-la amb una mica d'all per aromatitzar-la. Col.loqueu-la a la safata i poseu-hi una mica de mantega per sobre. Deixeu-la coure al forn durant 20 minuts, després, doneu-li la volta, afegiu-hi el xerès (jo vaig utilitzar conyac) i deixeu-la coure 20 minuts més.
Finalment, deixeu-la reposar dins el forn apagat 10 minuts més. Cal dir que nosaltres vem haver de tenir-la molt més temps al forn, aproximadament 1 hora i tres quarts, suposo que depèn un pél de cada forn. Vem anar afegint un xic d'aigua perquè no quedés del tot sec.
  • us proposo el tema "the mooche" d'ellington-mills interpretada per la gran vella dixieland