12/9/11

PORTO I

La setmana passada vaig estar dos dies i mig a Porto, així que aquest petit viatget monopolitzarà aquesta setmana la vida d'aquest modest bloc. Per qui li pugui interessar, us he preparat 5 entrades amb unes quinze fotos cada dia.
Comencem, dimarts al migdia tot just arribat, vaig començar a voltar. El primer que vaig veure és la "Capela das Almas".
És una petita església de principis de segle XVIII. A l'any 1929 es va revestir la façana amb aquestes rajoles que ells anomenen "azulejos". El resultat és prou curiós...
Seguint la "Rua de Sta Catarina" avall em vaig topar amb una altra església amb una història semblant, la "Igreja de Sto Ildefonso". Molt propera, hi ha l'estació de tren de Sao Bento. El seu vestíbul, és un altre exemple dels "azulejos" portuguesos.
La "Rua 31 de Janeiro", per mi el carrer més bonic de Porto.Només arribar em vaig fixar que hi ha molts bars-pastisseries per la ciutat que exposen les seves peces al seu aparador corresponent. Penseu que una d'aquestes pastes us pot costar uns 0,70 €. Impressionant...La primera sensació que em vaig endur de la ciutat va ser prou bona. El poc que havia vist era prou bonic tot i que varies cases del centre vaig veure que estaven abandonades. Crec que al final del petit viatget no vaig variar massa l'opinió, però vaja, això ja us ho aniré explicant...Després de dinar, em vaig dirigir a la zona de la Catedral, "Sé do Porto", del segle XII amb modificacions gòtiques i del segle XVIII. El que més em va agradar va ser el seu claustre. A veure si endevineu què hi havia a les seves parets? Hi tant, els meus amics "azulejos"...Em va agradar l'ombra de la creu del centre del claustre.Just davant de la Catedral hi ha aquest petit monument, el "Pelourinho", una espècie de columna d'estil rococó.Propera a la Catedral, hi ha la "Igreja de Sta Clara" de primera meitat de segle XV. Quan vaig obrir la porta...
...no m'espera trobar aquest interior daurat. Tot plegat molt carregat, però molt bonic.Vaig decidir que ja n'hi havia prou de veure esglésies i vaig anar a fer un cafetó. Al bar, hi havia l'únic futbolí que vaig veure a Porto, redéu, que lleig!
La primera vista del riu Douro, va ser prou curiosa. Visca les mesures de seguretat en els treballs de Porto...Més detallets, em va cridar l'atenció aquest interior compartit d'uns blocs de pisos del barri de "La Ribeira".