13/9/11

PORTO II

No havia vist mai uns gats tant tranquils com els de Porto, uns bons models...
No podia faltar la foto de la floreta... (dedicada als que me la demaneu de tant en tant).
La presència del Douro, fa que Porto sigui una ciutat de ponts molt bonics. En destaquen dos, a la foto l'ombra del "Ponte Luis I" de 1886 per on hi passa el metro de la ciutat. L'altre, és el "Ponte Maria Pia" de Gustave Eiffel, sí el de la torre.
Des de dalt del pont hi ha una vista molt guapa.Primer vaig creuar el pont per dalt i després per baix.
Feia estona que no veia cap església, així,després d'un petit refrigeri vaig anar a veure la de "Sao Francisco" de la que no us en puc explicar gaire cosa perquè quan vaig arribar ja era tancada.El sol, que ja tenia ganes d'emigrar, començava a donar bona llum. Vista de la Catedral.
Encara vaig tenir temps de passar pel "Mercado Ferreira Borges", edifici de 1888, una de les obres d'arquitectura de ferro més importants de Porto, que ara és un preciós centre cultural.Què seria de Portugal sense els seus galls? de tant en tant en vas trobant per la ciutat.De rajoles no només en trobes als monuments històrics. Moltes façanes de cases estan revestides de rajoles (algunes més boniques que altres) sumant un tot prou curiós. Us deixo foto de les dues que em van agradar més.El sol ara sí que donava el dia per acabat, amb un obsequi final, aquesta llum al riu. Les gavines també es deixaven fotografiar prou bé.Propera al riu hi ha aquesta escultura d'un estil tipus playmòvil, que el meu amic Ramon em va definir com l'estàtua més lletja del món. Vosaltres podeu jutjar...