15/9/11

PORTO IV

Vaig iniciar la tarda a l'altra banda del Douro, que de fet és Vila Nova de Gaia. Els safareigs encara estan prou actius.El Portuguès i el Català són Llengües agermanades...Va ser una tarda turística 100%. Primer vaig visitar unes bodegues de vi de Porto.I després vaig pujar a una típica barca del riu que et fa la típica visita...Només començar, aquesta furgo no em va donar gaire bon rotllo...
El sol de cara no deixava veure gaire bé la desembocadura del riu.Gràcies al passeig en barca, vaig poder gaudir del "Ponte de Maria Pia" que no és tant cèntric com el de "Luis I".Des de la barca es pot observar el detall del treball d'Eiffel.El "Ponte Luis I" indicava que la passejada arribava a la seva fi.
Per arrodonir el meu esperit turístic, vaig fer una copeta de vi do Porto davant del riu, ara bé, a mi que em donin un bon vi de la terra!!!Capvespre amb la "Torre de los Clérigos" dominant l'espai.Moltes de les botigues de Porto són de sabates, tenen bon preu i estant prou bé, vaig pensar comprar-n'he alguna però viatjava amb Ryanair...Dimecres vaig reafirmar-me amb les sensacions que em donava la ciutat.Porto té tots els seus monuments molt cuidats, fins i tot serveis com bus i sobretot metro donen una gran imatge a la ciutat. Ara bé, el centre de la ciutat està plena de pisos i cases abandonades.El problema és que molts dels habitatges deu fer molt que estant abandonats transmetent una sensació de zones molt deprimides, carrers on a vegades fa por passar-hi i on fins i tot fa pudor. Els serà difícil intentar recuperar-ho tot plegat...