15/2/12

EDINBURGH 2012 (III)

Com us deia ahir, dissabte a la tarda vam assistir a un curiós "eventu", el partit de la Lliga escocesa de futbol Hibernian-Aberdeen. Tenia ganes de veure una cosa autèntica i apa, vam triar aquest partit...
El camp de l'Hibernian, a Easter Road, és molt a prop de casa del Ramon. La poli, controlava el carrer.
Apropant-nos a l'estadi, vam trobar la típica parada de bufandes.
La gent anava cap al santuari, però no a aquesta església sinó a l'Estadi, just al darrera.
A punt d'arribar, amb l'entrada a la mà.
Mireu quina taquilla, curiós...
Finalment, ja a dins un Estadi de les Illes. Em feia molta gràcia veure un partit d'aquests, l'any passat vam veure un Sis Nacions de Rugby i aquest any un partit de la Premier Escocesa. L'Estadi no és molt gran, però és molt coquetó.
Calia doncs una imatge del moment...
L'ambient fora l'Estadi amb els pubs plens de gent amb bufandes verdes, feia pensar amb un ple total. A l'hora de la  veritat però, la situació de l'Hibernian penúltim a la taula, va fer que només hi hagués una mica més de mitja entrada.
 
Esperava un estat millor de la gespa tractant-se d'un camp escocès, però vaja, molts camps voldrien aquesta gespa.
Quasi tota la gent a la grada espera a peu dret l'inici del partit, diferent...
L'afició rival estava tota situada darrera una de les porteries i quasi tota la seguretat del camp estava entre una afició i l'altra.
Anem al partit, els verds són els de l'Hibernian i els vermells els de l'Aberdeen.
Cal dir que el joc sí que va ser l'esperat. No em pensava pas començar a veure rondos i possessions llargues, el joc de qualitat i el bon tracte a la pilota ja els veig al Camp Nou algun dia que tinc la sort d'anar-hi. És molt divertit veure com en els llançaments de porteria, els 10 jugadors de camp de cada equip, cauen acumulats al voltant de la ratlla de mig camp.
Tant Hibernian com Aberdeen tenen el seu 9, davanter alt, gros  i toscu. Quasi totes les pilotes altes van caps a ells que intenten despenjar-les no sempre amb sort.
Amb aquest joc que he intentat descriure, vam arribar a mitja part amb el resultat més lògic, 0 a 0.
A l'interior de l'Estadi hi ha uns monitors de tv on la gent consulta els resultats de la jornada. Heu de tenir en compte que a  Escòcia, a la penya li agraden molt les apostes.
També a mitja part es realitza un sorteig i aquest noi-anunci mostra el resultat al públic. Aquest fet em va fer gràcia ja que em va recordar quan fa molts anys al camp del Xipreret d'Igualada, sortejaven el pernil de mitja part.
Jo potser esperava  un ambient divertit amb càntics constants però la cosa no va anar ven bé així. Sí que l'ambient estava bé, però també cal dir que a la grada hi havia molt garrulu que es dedicava a insultar barroerament a l'àrbitre.
La segona part va ser més animada que la primera, però com diria el gran García, "estos no le meten un gol ni a l'arco iris" i clar, el 0 a 0 es va acabar impossant.
En fi, que ja puc dir que he vist un partit de la Lliga escocesa de futbol. Digueu-me friki si voleu, però jo m'ho vaig passar prou bé tot i que la veritat, no em penso treure l'abonament de temporada de l'Hibernian.
Després del partit, vam tornar a enfilar Easter Road fins a cal Ramon. Demà us posaré fotos de diumenge matí, em vaig patejar tot el centre de la ciutat i la màquina quasi treia fum...